Ohh Aasia, Sa mõõtmatu ja magusõnnelik!

Jõulud Indias ja Jaanipäev Sri Lankal pole liiga tavapärane , aga väikesed erinevused rikastavad maailma. Minu viimasest India & Sri Lanka rännakust on möödas täpselt poolteist aastat ja igatsus oli kasvanud nii suureks, et pidurdab see, kes suudab. Koroonaajal reisimine on omamoodi trikk, aga ise tunnen ennast kahe vaktsiini ja BioBlockiga varustatult kenasti ja turvaliselt. Sri Lanka lennujaam meenutas oma…

Read more

Ootamatud leiud Lõuna India džunglist – Ayurvastra!

Kõik sai alguse sellest kui Kovalami kitsastel tänavatel kohtusin oma pikaaegse rätsepa Laluga. Lalu hüüdis juba eemalt Marta, Marta (olen lihtsuse huvides seda nime kasutanud) ja viipas mulle ökopoe ukselt. Selgus, et Lalu oli rätsepaameti maha pannud ja temast oli saanud ökomees. Endise rätsepmeistri sõnum oli, et “soon everything will be organic”. Jutt tundus põnev ja nii leppisimegi kokku,…

Tagasi Paradiisi

Just siin Lõuna Indias, Kovalamis on MaritRa sünnipaik, 2010 aasta jõulukuul toimunud südmused viisid selleni väga loomulikul teel. Paradiisi mõiste on kindlasti väga isiklik. Lisaks heale tundele ja meelerahule, mis siin valitseb on veel suur hulk asju, mis mind Kovalamis väga hästi tundma panevad – Ashtanga jooga praktika suurepärase õpetaja Lino Miele käe all; Ayurveda võlumaailm, see kuidas reaalselt taimedest suurtes…

Uji, rohelise tee sünnihäll

Miks me valisime just Uji piirkonna teed. Teed kasvatatakse ja toodetakse Jaapanis pea kõikjal välja arvatud kõige põhjapoolsemal saarel Hokkaido ja metropolitanis Osaka. Kõige suurem Jaapani rohelise tee tootja on Shizuoka prefektuur, kus asub ligi 40% Jaapani teeistandustest. Shizuoka prefektuur on juhtiv Sencha tee tootja. Shizuoka ja Uji Kyoto prefektuuris ongi kõige paremini tuntud tee tootmise piirkonnad Jaapanis. Kuigi tootmise…

Erkrohelise tee sünd

Tobias viis meid ka teepõldudele. Need põllud, kus kasvatatakse gyokuro ja matcha teed, olid kaetud roomattidega. Selleks, et matid paigal püsiksid ja valgus taimedeni ei jõuaks, olid mattidel pokudega sarnased kujukesed. Roomattidega katmine on traditsiooniline meetod, tänapäeval kaetakse põllud juba üha tihedamini tumedate katetega, aga õnneks on veel perekondi , kes päris algsete traditsioonide järgi teekasvatust elus hoiavad ja meil…

Maagilised vaibad Kashmiirist

Kashmiiri pealinn Srinagar on lihtsalt võrratult ilus oma parkide, mägijärvede ja Himaalaja kuningliku väärikusega. Kahjuks küll tänasel päeval seoses jätkuvalt keerulise poliitilise olukorraga Kashmiiris seda ilu lihtne näha ei ole. Srinagar on kuulus oma vaibakudumise kunsti poolest ja meil õnnestus seda imet ka oma silmaga näha. Meie sallimehe Adili õemehe perekond on vaibameistrid ja saime kohtuda meister Muhhamediga,…

Kuusteist põlve teemeistreid

Esimesel korral Ujis ja Honteni perekonna kaupluses olles küsisime, kas oleks võimalik teed ka maitsta ja saime vastuseks, et teemeister klientidele teed ei paku, vaid proovib ja katsetab ise erinevat teed. Rahuldusime vastusega ja jalutasime poes endiselt ringi, kui meie juurde tuldi ja öeldi, et teemeister soovib meile siiski teed pakkuda. Oli suur õnn, et me jutule saime. Mõistsime üksteist…

Jaapanis teeistandusi avastamas

Sügav huvi Jaapani teekultuuri ja traditsioonide vastu oli kestnud juba mitmeid aastaid. Maailm muutub kiiresti ja autentsed ja algupärased traditsioonid võivad ühel hetkel jääda väga haruldaseks, seega tundus meile, et on õige aeg ( viimane aeg) minna ja uurida seda teemat põhjalikult Jaapanis kohapeal. Tutvuda teekasvatajatega, vaadata kuidas toimub tootmine ja missugused on võimalused seda head, tervislikku ja suurepärast jooki…